Este cunoscut faptul că vitamina D este importantă pentru sănătatea oaselor și dinților. Ea favorizează absorbția calciului și păstrează un echilibru între calciu și fosfați, ajutând remineralizarea oaselor. Studiile recente par a contura tot mai mult ideea conform căreia vitamina D ajută și la prevenirea cariilor.

Cercetările realizate în mai multe țări pe o perioadă de câțiva ani, au arătat că vitamina D scade cu până la 50% incidența deteriorării dinților.  Medici renumiți afirmă că, în special în cazul copiilor se pot observa implicațiile lipsei de vitamina D asupra dentiției. Copiii care au un deficit de vitamina D au dinții mai fragili, erupțiile dentare sunt întârziate, iar dinții lor sunt mai predispuși apariției cariilor destul de devreme.

Ce poți face pentru a fi sigur că ai suficientă vitamina D?

  1. Include în alimentația ta surse bogate de vitamina D:
  • Peștele (păstrăv, somon, macrou, ton, sardine) sau creveți
  • Ciupercile, pe care să le ții la soare cu jumătate de oră înainte de a le prepara, pentru că absorb și mai multă vitamina D
  • Iaurtul
  • Cerealele integrale
  • Nucile
  • Merele
  1. Ocazional, poți apela la suplimentele de vitamina D, dar fără a exagera. Acestea se găsesc sub 2 forme: D2 – ergocalciferol (acelaşi tip care se găseşte şi în alimente) sau D3 – colecalciferol (forma obţinută prin expunerea la soare).
  1. Bucură-te de soare în doze mici și doar la orele de siguranță – este recomandat să stai câte 15 minute la soare, cu mâinile și picioarele expuse, dar fără a te expune în intervalul 11:00 – 16:00, deoarece razele ultraviolete sunt foarte puternice, iar efectul poate fi unul agresiv asupra pielii.

 Contactează-ne dacă ai întrebări și despre alte aspecte  referitoare la sănătatea dinților tăi, iar specialiștii noștri îți vor răspunde.